dilluns, 16 de febrer del 2015

[Cicle Rossini] Les meues versions

L'obra Introducció, Tema i Variacions de Rossini és una de les meues peces per a clarinet preferides i, probablement, amb la qual em sent més còmode.

Tal vegada, perquè va ser la primera peça on vaig sentir una connexió especial amb el clarinet i el feia una simple extensió del meu cos. El lector músic sabrà que esta circumstància no es presenta les vegades que nosaltres voldríem.

Ho és també per l'estil de la peça, eixe romanticisme tan clàssic, tan viu i tan despert. Eixe esperit que un jove Rossini fascinat per l'obra del geni de Salzburg va transmetre en una partitura. Simplement m'encanta.

I finalment, també he de dir que la insistència en un bon mètode d'estudi que els meus professors m'han inculcat, i que jo (per a sort i per a desgràcia d'elles i ells) tracte de fer arribar als i les meues alumnes, troben en esta obra una gran raó de ser.


Vos deixe amb dues versions que ja tenen dos i tres anys. És increible la quantitat de coses que, amb perspectiva, milloraríem. Així i tot, moltes de les meues idees musicals estan reflexades als vídeos, que corresponen a la meua etapa d'estudiant al Conservatori Superior.

Espere que gaudiu.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada